The Titanic!


Stiati ca Titanicul „este cel mai renumit vas din istorie”?

Cu totii am auzit despre Titanic si sfarsitul sau tragic. Dar ce fel de nava a fost Titanicul? Ce a dus la scufundarea lui? Putem gasi raspunsul la aceste intrebari vizitand Muzeul Ulster Folk and Transport, din apropiere de Belfast (Irlanda de Nord).

Titanicul — Ce il facea deosebit?
In opinia lui Michael McCaughan, fost custode al muzeului, Titanicul este „cel mai renumit vas din istorie“. Cu toate acestea, nu era unicat. Era al doilea dintre cele trei pacheboturi uriase construite la santierul naval Harland and Wolff din Belfast (titanicul a fost precedat de Olympic si urmat de Britannic). Titanicul a fost una dintre cele mai mari nave din vremea sa, masurand 269 m lungime si 28 m latime. Compania de transporturi navale White Star dorea, cu ajutorul pacheboturilor ei uriase, sa obtina dominatia in cursele transatlantice, care pe atunci aduceau mari profituri.  Intrucat navele construite deWhite Star nu puteau atinge viteza navelor companiei rivale, Cunard, White Star s-a concentrat pe construirea unor nave mai mari si mai luxoase pentru a-i atrage pe bogati si pe oamenii celebri.* Dar Titanicul putea sa mai serveasca unui scop.„ In perioada 1900-1914, aproape 900.000 de emigranti plecau anual spre Statele Unite“, spune William Blair, director al National Museums Northern Ireland. Transportarea lor din Europa in Statele Unite era principala sursa de venit a companiilor de transport transatlantic. Asadar, Titanicul urma sa fie folosit si in acest scop.

Capitanul Titanicului, Edward Smith, stia ce pericole prezentau aisbergurile din nordul Atlanticului. El parcursese de multe ori aceasta ruta la bordul Olympicului. Alte nave au trimis avertizari de aisberg, dar se pare ca ele nu au fost primite sau au fost ignorate. Deodata, cei din posturile de veghe au avertizat: „Aisberg! Drept in fata!“. Dar era prea tarziu. Desi ofiterul de serviciu a reusit sa evite impactul frontal, nava s-a frecat in partea laterala de marginea ascutita a aisbergului, ceea ce a avut drept consecinta avarierea grava a carenei si inundarea catorva compartimente etanse din fata. In scurt timp, capitanul Smith si-a dat seama ca nava sa era condamnata la pieire. A inceput sa trimita semnale S.O.S. si a ordonat ca barcile de salvare sa fie lasate la apa. Titanicul era echipat cu 16 barci de salvare si 4 barci pliante. Umplute la capacitate maxima, acestea puteau salva doar vreo 1170 de persoane. Dar la bord se aflau circa 2200 de pasageri si membri ai echipajului! Fapt si mai grav, multe barci s-au indepartat de vas fara sa fi fost complet incarcate. Iar dintre acestea, foarte putine s-au intors sa caute posibilii supravietuitori care se aruncasera in apele inghetate. In final, au fost salvate doar 705 suflete!

Urmarile tragediei!

Dupa acest dezastru, autoritatile maritime au emis legi care sa sporeasca siguranta pe mare. Una dintre aceste reglementari prevedea dotarea navelor cu suficiente barci de salvare. Ani la rand, s-a crezut ca Titanicul s-a scufundat atat de repede deoarece, in momentul coliziunii cu aisbergul, a suferit o spartura enorma in carena. Insa in 1985, cand epava a fost descoperita pe fundul oceanului, cercetatorii au ajuns la o alta  concluzie: temperatura scazuta a apei a deteriorat otelul din care era construita nava, astfel ca acesta a devenit casant si s-a sfaramat. La mai putin de trei ore de la impact, vasul s-a rupt in doua si a fost inghitit de apele oceanului, tragedia fiind considerata una dintre cele mai mari catastrofe maritime din istorie.

Titanicul a fost construit de compania White Star Line, companie creata din banii lui JP Morgan, iar capitanul s-a supus ordinelor lezuitilor (creatorii illuminatilor moderni) de a-l scufunda, pentru ca in juramantul lor si sinuciderea este o optiune, daca aceasta serveste Ordinului! In minutul in care toti oamenii bogati (patrioti) au murit pe titanic (in 1912), le-a ‘permis’ sa infiinteze Rezerva Federala in 1913!Iar acest lucru are de-a face cu a face rapoarte, premiul a fost dat capitanului pentru ca a facut traversarea in timp record (varianta oficiala), prin navigarea direct printr-un loc plin de aisberguri.

Sursa – Revista Treziti-va!

About gabbyy

"Zambeste, maine s-ar putea sa fii stirb..."
Acest articol a fost publicat în Stiati ca? și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la The Titanic!

  1. Hello, an individual employed to publish great, however the final various threads are actually kinda uninteresting… We pass up ones good articles. Earlier a number of articles are a touch from track! occur!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s